Eerste dag - Reisverslag uit Waltham, Verenigde Staten van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Waltham, Verenigde Staten van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

31 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Waltham

Aanhef,
De heenreis zit er alweer op, wat een reis zeg; beenruimte was nihil, af en toe turbulentie, aardig eten en alleen de film “cloudy with a change of meatballs” was goed grappig.
Eenmaal op Boston Logan International Airport geland, moest je langs de douane die zichzelf de ‘face of America’ noemde. De eerste ambtenaar vertelde ons met z’n aller vriendelijkste norse hoofd dat we maar terug in de rij moesten gaan staan, omdat we een fout blad hadden in gevuld. Nadat we eenmaal het goede blad hadden ingevuld, veranderde de man in iemand die mij best een aardige kerel leek ghehe, foto maken, vingerafdrukken maken en klaar was ik. Vervolgens gingen we op zoek naar onze pickup service. Of we het busje hebben gemist of dat hij niet eens langs is komen rijden, dat is voor ons ook een vraag? We hebben in ieder geval een hotel taxi gepakt die ons bij Bentley University in Waltham heeft afgezet :D

Het eerste wat ons opviel in Boston was de hoge temperatuur, niet normaal, zweten zeg. Op het moment dat ik dit verhaaltje schrijf zit ik lekker in de lounch, waar de airconditioning loeit als een gek en waar de stoelen zitten om er bij in slaap te vallen (dat bewaren voor vanavond). Maar het is nu half twee en ik heb al gedronken voor twee dagen, dus ga maar na.

Nu weer even meer over de aankomst bij de universiteit. Het eerste wat we moesten doen was onze student kaart aan laten maken. Daar ging natuurlijk eerst weer een berg papierwerk aan vooraf, maarja, dat zijn we nu onderhand al wel gewend. Na wat kleine zaakjes geregeld te hebben, werden we naar onze verblijfsplaatsen gebracht. Ik deel een flink, maar dan ook echt een groot appartement met de vier jongens. Het heeft een fraai woongedeelte, met een dikke keuken, American fridge, vriezer, magnetron, een aanrecht met barkrukken, twee badkamers en twee slaapkamers die ik deel met Dhr. Ross uit Nederland. Na alles te hebben uitgepakt, beetje te hebben gedecoreerd :P en onszelf een beetje “thuis” zijn gaan voelen, kwamen we erachter dat we helemaal geen dekbedden kussens en andere zaken hadden. Vannacht heb ik dus ook gewoon in trainingsbroek en vest geslapen, want fris werd het wel op een gegeven moment.

Deze morgen hebben we een goed ontbijt gehad joh! We zaten verkeerd begrepen we later, maar dat ontbijt nemen ze ons niet meer af :P . Daardoor hebben we helaas wel een deel van een presentatie gemist, maar dat werd niet erg gevonden. Na een zeer goede lunch zit ik nu deze blog te schrijven.
Vanavond gaan we mee met de bus op zoek naar een winkel genaamd ‘target’ waar we spullen zoals dekbedovertrekken, een prullenbak en rode bekers met witte randen gaan kopen.

En daarmee wil ik deze update afsluiten ;-)
To be continued…

PS: op de vraag van Irene hoe het gaat?; geweldig!

• 31 Augustus 2010 - 21:03

Sjoerd Klomp:

Voor de mensen die niet weten wat een 'lounch' is :P het moet dus 'lounge' zijn whaha (y)

• 31 Augustus 2010 - 21:12

Tio Frank:

Hola Sjoerd! Volgens mij gaat alles beter dan gepland. "Hang in there, and enjoy." Whaha...

Groetjes,
    Frank & Lucia

• 31 Augustus 2010 - 22:50

Kevin:

Sjoerd! goed dat je bent aangekomen. Ziet er erg leuk uit. Ik zie zelfs al 'n psv-sjaal liggen, ghehe. Dus je zit met dhr. ross en 2 amerikanen? of zijn die andere 2 in je appartement ook gwn nederlanders?

Foto ziet eruit als een vakantieappartement waar je wakker wordt met overal zooi en bierblikjes:P jammerlijk voor jouw zul je er niet vaak met 'n kater zitten of leuke drink momenten beleven. Hoe dan ook, have a good time you dry humping piece of shit:P

• 01 September 2010 - 05:43

Mum Klomp:

Helder en duidelijk de berichtgeving en het eten ook,zo te horen. Even voor onze ruimtelijke beleving: in welk van de 4 geweldige appartementen zit je: Collins Hall, The Trees, Copley North & South, Kresge Hall of Orchard Apartments en op welke verdieping? Kunnen we leuk opzoeken op de virtual tour van de site van Bentley University. En voor Kevin: dan zie je ook dat zo'n prachtig appartement best kan veranderen in een grote zooi.

• 01 September 2010 - 06:30

Martijn Vaes:

Studeren in de VS, daar is natuurlijk alles groot, grote auto's, grote koelkasten, grote uitgebreide ontbijten en dergelijke. Nu nog grootse prestaties van jou op school zeker:). Heel veel plezier daar, ik blijf je volgen. Groeten!

• 01 September 2010 - 07:30

Annemieke:

Hee,

Ziet er goed uit zeg! Erg groot inderdaad (net zoals in de films :D), typisch Amerikaans net zoals al het papierwerk. Leuk om je verhaal te lezen :D De winkel klinkt me bekend in de oren, die heb je veel in Amerika ;)
    Veel plezier met je room-maten en op de universiteit! En... veel foto's maken hé!

Groetjes,
    Annemieke

• 01 September 2010 - 09:42

Irene:

Zooo, ziet er goed uit daar! Alleen jammer van de dekbedden :p Fijn om te horen dat het geweldig met je gaat ;) Had gisteren al 3x op je site gekeken of je al een berichtje had geplaatst(a) Ben trouwens heel benieuwd naar je eerste schooldag.. Veel plezier & weltruste voor nu (denk dat je nog slaapt :p)! We mailen, bloggen, hyven, chatten, roulette en skype wel weer ;) Byeeeee! xx

• 01 September 2010 - 09:56

Peter:

Ha Sjoerd,
    ziet er nog netjes uit daar!
    Je moet alleen tegen Joris zeggen dat hij die lelijke Vitesse-sjaal wel weer mag opruimen, want ook na de komst van Jordania blijven de resultaten niet om aan te zien:P
    Groeten!

• 01 September 2010 - 12:40

Ricko:

Hey Sjoerd,
    je had voor schrijver moeten gaan studeren, leuk verhaaltje. En.. ken je al wat Amerikaanse woordjes? :P
    Ik hoor nog wel wat je deze week nog gaat ondernemen..
    gr,
    Rick

• 03 September 2010 - 12:26

Irene:

nieuw verhaal nieuw verhaal nieuw verhaal!! :D i'm curious :p

• 03 September 2010 - 14:00

Ingrid Houwers:

Fijn Sjoerd dat wij jullie kunnen volgen!Ziet er geweldig uit allemaal!Passen jullie goed op op onze Renée?
    Groeten Erik en Ingrid

• 04 September 2010 - 02:09

Sjoerd Klomp:

Het gaat tot nu toe zeer goed mensen!
    Ik/we pas(sen) goed op Renée hoor ;-)
    Groetjes