Beschrijvingen voor het leven - Reisverslag uit Waltham, Verenigde Staten van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu Beschrijvingen voor het leven - Reisverslag uit Waltham, Verenigde Staten van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu

Beschrijvingen voor het leven

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

13 November 2010 | Verenigde Staten, Waltham

Situatie beschrijving:

Enorm veel lege bierflessen, veel zooi en als klap op de vuurpijl een sfeervol geurkaarsje dat brandt zoals je nog nooit een kaars hebt zien branden. Het licht, zo fel! Moge het duidelijk zijn hoe deze ochtend verloopt, in ieder geval lam.

Andere situatiebeschrijving:

Het grootste deel van de dag is het donker. De zon gaat onder om 4 uur in de middag en laat z’n gezicht pas weer zien rond een uur of 8 in de ochtend. Daar komt nog bij dat het weerkundige verschijnsel regen zich vele malen heeft voorgedaan afgelopen week. Het was triest, koud en het druppelde bijna vier dagen non-stop. Miraculeus, vandaag is het korte broeken weer.

De derde beschrijving:

We hebben tickets weten te bemachtigen voor een Boston Celtics basketbal wedstrijd tegen de Washington Wizards. Het duurde een tijdje maar, maar nu gaan we er toch eindelijk een keertje heen. Die wedstrijden moeten echt waanzinnig zijn. De plaatsen die we hebben bevinden zich bijna bovenaan in het stadion, maar dat mag de pret niet drukken. Verrekijkertje mee en flink ver kijken! Het zal allemaal wel meevallen, wordt leuk.

Een vierde beschrijving:

Verder staat er met de Thanksgiving Break een trip naar San Francisco op het programma. Vanaf de 22e t/m de 26e van november zal ik daar samen met Joris, Renée en m’n Sri Lankaanse maar Prashan. Grappig accent, dus ik dacht die moeten we meenemen. Maar, waar het om gaat is dat we ons wegwijs proberen te gaan maken in San Francisco, keertje eten bij Peruaans restaurant La Mochica, naar Alcatraz zwemmen en een paar bruggen aflopen. Kijk er niet tegenop als ik eerlijk moet zijn.

Zoveelste beschrijving:

Vandaag naar Boston; genieten van het prachtige weer op het moment. Beetje de benen strekken en ons vermaken in een aangename stad. Vanavond rustig aan doen, maar dat kan door impulsieve figuren van het ene op het andere moment veranderen. Het kwam ook in me op dat het Amerikaanse leven nog maar 38 dagen duurt. Dan breekt de zoveelste leuke tijd aan. Moet zeggen dat het jammer is om hier weg te gaan, maar dat het erg plezierig is om weer naar huis te gaan. Vervolgens moet ik daar ook weer weg om mijn reis te vervolgen naar Spanje. Op dit moment wordt daar van alles geregeld voor ons, maar we krijgen er maar weinig van mee. Binnenkort meer daarover!

Allerlaatste beschrijving:

Maria, pa, ma, andere goedhartige familie leden (= iedereen), beste vriendjes en vriendinnetje en Co., het was me weer een eer. Volgende update zal geschreven worden of na komende woensdagavond of in SF.

GOD BLESS YOU ALL

• 13 November 2010 - 20:48

The Parents:

Weer heel leuk! Gaan de dagen nu zo'n beetje aftellen!
    Zijn de pepernoten al op? Ze zijn hier al aan strooien al moet het nog Sinterklaas worden en daarna is het bij jullie pas 5 december.....
    Ben jaloers op het kortebroekenweer.In Eindhoven-stad waren er vandaag geen paraplu's meer te koop en dat was niet omdat de zon scheen. Groeten en tot horens.

• 18 November 2010 - 19:27

Annemieke:

Leuke beschrijvingen allemaal!
    Wel jammer dat er nog niet veel reacties zijn geplaatst. Het ligt niet aan je schrijfkunsten. Ik zou zeggen, geniet van je Thanksgivings day trip!
    We horen snel weer van elkaar!
    Groetjes,
    Anne en Mieke