Fraai weekend gehad - Reisverslag uit Waltham, Verenigde Staten van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu Fraai weekend gehad - Reisverslag uit Waltham, Verenigde Staten van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu

Fraai weekend gehad

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

06 September 2010 | Verenigde Staten, Waltham

Hallo daar,

Er is weer het een en ander gebeurd nadat ik mijn laatste blog had geschreven. Zo heeft gast blog schrijver Joris de vorige keer goed zijn best gedaan om de pokeravond zo goed mogelijk te omschrijven. Ik ga hem proberen te evenaren door in deze aflevering van mijn blog de afgelopen dagen samen te vatten.

Zo stonden we zaterdagochtend vol goede moed op na een mooi avondje; we zouden Boston gaan verkennen. Geheel volgens plan gingen we ontbijten en liepen we naar het dichtstbijzijnde bushokje waar de shuttle stopt die gratis van de campus naar Harvard rijdt. Na een te lange tijd gewacht te hebben kregen we te horen dat we bij het verkeerde bushokje stonden, omdat het schema met reistijden en stops was veranderd. Nadat we bij de ‘goede’ opstapplaats ook weer te lang hadden gewacht, vertelde een meisje ons dat de bus niet reed ivm een defect of iets :S . In de tussentijd hadden we wel drie uur langer kunnen blijven slapen, maar dat is allemaal achteraf! Uiteindelijk waren we bij de eerste opstapplaats gaan staan, waar het super super druk was.
Gelukkig hadden konden we de bus nog in, want vlak achter ons mochten ze al niet meer naar binnen. We gingen naar Boston!!!

Na een plezant busritje arriveerde we op Harvard Square. Ik was zo slim om geen reisgidsje mee naar Boston te nemen, dus die lag in het appartement te niksen die dag. We hadden dus ook geen plattegrond, dus toen zijn we maar wat gaan lopen. Vrijwel de eerste winkel die we inliepen was een sportzaak, want we wilde een voetbal kopen en kijken naar Boston Celtics jerseys etc. Na nog wat rond gedrenteld te hebben, bv op de campus van Harvard en wat in de buurt van de busstop, pakte we de metro naar Park Street. Toen we hier uitstapte en de metro uitliepen maakte ik even deel uit van een wow-moment :P . Het is moeilijk om te beschrijven hoe downtown Boston eruit ziet. Daarom heb ik foto’s op m’n hyves en facebook geknald. Het enige wat ik op dit moment te zeggen heb over Boston is dat het een enorm gave stad is, waar je na één middag nog lang niet uitgekeken bent. Na wat te hebben gechillt in het park, waar toevallig een best leuk bandje aan het optreden was, gingen we als afsluiter eten in een leuk typisch restaurantje. Voor de geïnteresseerde: http://www.unos.com/menus/ niet dat er veel op de site te zien is maar meer als tip voor als je keer naar Boston komt gehehe. Het eten was in ieder geval erg nice, smaakte goed, het was net te veel, en je kon onbeperkt drinken wat op zich wel een goed concept is.

Dat was een daggie Boston. Afgelopen zondag, dus op moment van schrijven gisteren, ben ik weer met Renee, andere Sjoerd en Joris naar de shopping mall gegaan. We hadden nog wat dingen nodig, iemand wilde een camera kopen, maar we hadden bijvoorbeeld ook nog iets van eten en drinken nodig. De taxi op de heenweg werd bestuurd door een vrij sympathieke gozer, die uit Haiti kwam en allemaal Frans tegen ons aan het brabbelen was. Vrij grappig! Op de heenweg hadden we een verdwaalde ghetto bewoner die ons met hiphop pompend uit z’n speakers naar huis scheurde. Vrij geslaagde middag ook weer!

Gisteravond was daarentegen nog geslaagder! Overal waren feestjes aan de gang, omdat de tweede t/m vierdejaars gisteren weer op de campus zijn gekomen. Het was echt een hele mooie avond ;D

Morgen wordt de eerste dag dat we weer serieus aan de slag moeten. Ik heb nog geen idee wat ik precies moet verwachten van de eerste schooldag, maar ik ben wel heel erg benieuwd.
Dit is het weer even voor nu; het gaat me goed, dus dat is ook mooi meegenomen!

Dan rest mij alleen nog het volgende:
My name is Sjoerd, like shoe with r d and I am so excited!!!
;-)

• 06 September 2010 - 20:12

Kevin:

Ik krijg honger van dat menu ><

Iig leuk om te horen dat je Bentley campus leuker vind dan die van Harvard.

Succes met het echte werk als dat gaat beginnen!

• 06 September 2010 - 20:14

Renee:

OH MY GOD I'm also soooo excited! We gonna be best friends (:

• 06 September 2010 - 20:36

Mum:

Prachtige foto's! Bijzonder talent of gewoon een prachtige stad? We hebben hier onder de co-assistent zitten genieten van het verhaal en het was indrukwekkender dan de serie. Ga vooral door! Veel succes morgen met z'n allen met het serieuze werk!

• 07 September 2010 - 08:33

Ruud:

Hey Sjoerd,

Zo te horen is het super leuk daar, wij als klasgenoten vervelen ons nu in een tussenuur

MISS YOU!

XX

• 07 September 2010 - 12:09

Sonja:

Nice!!!!! Leuk hè, om ion levende lijve te zien wat je normaal op tv of in een boekje ziet?! Goed te horen dat je het naar je zin hebt.

• 07 September 2010 - 14:43

Annemieke:

Hee,
    Ook dit is weer een goed gelukt verhaal. Leuk om te lezen! Het restaurant: thanks God it's friday is ook erg aan te raden op vrijdag, een ware belevenis was dat bij ons.
    Succes op school!

Blijven schrijven hé, leuk om het te lezen!

Groetjes,

• 07 September 2010 - 18:19

Audrey:

Heeeee!

Gelukkig ben je goed gevestigd en aangekomen, ben benieuwd naar al je verhalen en zal je blog gaan volgen!

Geniet er van he! en goed opletten opschool;) haha!

X

• 06 Oktober 2010 - 17:07

Dr. Klomp:

Hey Sjoerd,

Keep up the messaging, or we'll think you're losing weight, ok?

Saludos,
    Frank