Trippen in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu Trippen in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu

Trippen in San Francisco

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

24 November 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Palmbomen, cable cars, hippies en nog veel meer,

Jaja mensen, we zijn voor vijf dagen in San Francisco.

Het begon allemaal ongeveer twee dagen geleden. Opstaan om half zeven in de ochtend, wat in vergelijking met de laatste tijden toch even tegenvalt. Met een half slaperige hoofd alles bij elkaar geraapt en op pad gegaan naar het vliegveld van Boston. Goed ontbijt genuttigd in de sports bar, sinds echte sportmannen vroeg opstaan om hun doel van de dag te verwezenlijken. We moesten ten slotte in San Francisco aan zien te kopen.

De reis van Boston naar San Francisco was vrij aangenaam. Ik mag van geluk spreken dat er niemand naast me zat, want dan was er minder dan geen beenruimte over geweest. Nu was het ideaal. Er zat niemand aan mijn wederzijde, zodat ik eindelijk de benen een keer zittend kon strekken. Ze hebben het ons verder erg naar het plezier gemaakt met films zoals Despicable Me, series zoals How I Met Your Mother en…..ik zou het werkelijk niet weten, want heb flink liggen pitten ghehe.

Na een van de betere landingen die zich in “Sjoerds vlieg geschiedenis” heeft voorgedaan, hebben we om 4 uur in de middag een gele Toyota Prius aangehouden die ons van het vliegveld naar downtown San Francisco heeft gebracht. Heel fraai allemaal. Veel taxi chauffeurs hebben tegenwoordig een hybride auto, wat best grappig is om vervoerd in te worden. “Vervoerd worden” is het goede woord, want ze doen niets anders dan roekeloos rijden in hun energiezuinige maf ontworden Prius. Kwartiertje rijden tot we waren gearriveerd bij hotel Whitcomb.

Entree erg mooi, hotel erg groot, wat natuurlijk heel normaal is in Amerika en een maffe receptioniste. Foto’s natuurlijk weer op de gewoonlijke plaatsen te vinden. Onder dit bericht of op gezichtsboek mocht ik ze daarop hebben gezet. Nadat we onze bagage hadden gedropt in de te grote kamers, met te chille bedden die op hun beurt weer teveel kussen hebben en waar de lakens erg strak op het bed zitten gedekt, zijn we naar de welbekende subway gegaan. Zeker niet de metro, maar de broodjeszaak aangezien we zo’n honger hadden!! Na wat gegeten te hebben gingen we naar Pier 39 toe, waar een kerstboom de aandacht van de vele mensen trok. Het was onderhand al donker geworden en de honger begon weer aan ons te knagen. Aangezien sportmannen meerdere keren op een dag moeten eten, had ik de grootse burger die ik kon vinden besteld. Het was te veel van het goede voor deze jonge. Korte samenvatting van de rest van de avond, tram terug en in slaap gedoezeld nadat ik mijn alarm om 7:30 had gezet.

Echter, de wekker ging om 4:30 in de ochtend, want ik was vergeten dat we weer eens een keer met tijdsverschil te maken hadden. Heel leuk allemaal, maar onze buurman klaagde er die ochtend wel over. Lambal dat het is.
Wakker geworden en onder een douche gestapt waarvan ik heb lopen dromen. Eindelijk kon ik weer rechtop onder een douche staan. Elke douche was tot nu toe niet bestemd voor grote binken zoals ik, dus dat was een van de lichtpuntjes van deze dag. Daarna eventjes bakkie pleur gedaan bij de Starbucks, met een sandwich en een “morning bun”. Gaf weer wat sfeer aan de dag. Toen we opstonden was het nogal noodweer, met veel wind, regen en kou. Kou en wind hebben we ervaren. Gelukkig regen bijna niet.

Tram gepakt naar Pier 33 waar boten vertrekken naar Alcatraz en naar de ooit meest gevreesde gevangenis van Amerika afgereisd. Mooie ervaring. Niet heel veel meer over te zeggen dan dat ik snap dat je er als een ander mens uitkomt. Wat een rot omgeving om je straf uit te zitten. Logisch dat het niet de zevende hemel is, maar je kon op sommige dagen daadwerkelijk stemmen horen uit San Francisco die door de wind werden meegevoerd. Zo vervelend als je de vrije wereld meemaakt, terwijl je gevangen zit. Mijn raad: zorg dat je niet gevangen wordt genomen.
Daarna afgestruind naar VN plaza. Geen idee wat er allemaal gebeurd daar, maar het zag er allemaal wel groots uit daar. We werden bijna weggewaaid op het plein, maar dat zorgde voor wat actie en sensatie.

Eventjes naar het hotel terug gegaan en toen in de avond Chinatown bezocht. Het is de op een na grootste Chinatown van de VS en dat is te zien. Persoonlijk vind ik het Chinese dorp hier leuker dan New York. Waarschijnlijk waren we gewoon niet op de goede plek in NY maar dat ter zijde. Goed gegeten in een Chinees restaurant. Voor de kenner uiteraard begonnen met Won Ton soep. Altijd een goede keuze. Daarna roasted duck besteld, wat gelijk staat aan geroosterde eend, en beef in oyster sauce met flink wat rijst. Leuke tent, Empress of China: http://empressofchinasf.com/ , voor als je even zin hebt om naar SF te gaan om Chinees tee ten. Vooral Chinees bier was goed: Tsingtao!!
Wat we morgen gaan doen is voor ons ook nog de vraag. De beste ideeën komen uit het niets.

Nu kijk ik een programma op CNN over doktoren die hun patiënten medicatie toedienen terwijl ze betaald worden door de fabrikant van het betreffende medicijn. Ze krijgen tot wel $200,000. Ongelooflijk, net als San Francisco!!

  • 24 November 2010 - 08:39

    Milou:

    Leuk geschreven! Ik zie helemaal hoe je je avonturen daar beleeft ;)
    Veel plezier nog! :D

  • 24 November 2010 - 12:57

    Sonja:

    Hé Sjoerd,

    Ik merk dat je al gewend bent om in het Engels zinnen te formuleren, grappig is dat. Veel plezier (zal wel lukken in al die luxe)!

    Groetjes!

  • 24 November 2010 - 14:23

    Mum And Dad:

    Wat dat formuleren betreft sluiten we ons bij Sonja aan. Het wordt tijd dat je naar huis komt! Douche maar lekker en geniet. Vergeet straks in Boston je klokje niet vooruit te zeten!!

  • 24 November 2010 - 19:28

    Mum And Dad:

    zetten

  • 24 November 2010 - 20:42

    Ingrid Houwers:

    Jeetje,wat maken jullie toch een boel mee!Ben onder de indruk van Alcatraz,ken het ook gelukkig alleen maar van films,kun je idd maar beter niet zijn.
    Nog heel veel fun daar ziet er heerlijk uit allemaal! Ga er vanuit dat jullie heren nog steeds goed op onze Renée passen!!

  • 26 November 2010 - 17:36

    Kevin:

    Bink? Bikkel bedoel je!

    En je drink koffie? Amerika heeft gekke uitwerkingen op je. Maar niet alle verandering is slecht. Goed te zien dat jij je vermaakt (doet me deugd) & als je tijd hebt moet je echt 'n tu-turky-ky eten. (een kalkoen, niet opgevuld met zooi, maar met 'n andere kalkoen (zie HIMYM laatste seizoen))

    Voor de rest, denk aan je veiligheid! You Studdd...

    Alaaf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Sjoerd

Vond mijn oorsprong in een idyllisch dorpje genaamd Geldrop. Studerend aan Tilburg University, Bentley University(Boston,USA) en Deusto University(Bilbao,Spanja). Gezegd mag worden dat het leven ook leuke dingen met zich meebrengt.

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 15172

Voorgaande reizen:

20 Januari 2011 - 31 Mei 2011

Bilbao, Baskenland, Tapas, En Toch Ook Studeren

30 Augustus 2010 - 21 December 2010

Boston; Introductie tot Amerika

Landen bezocht: