Inactiviteit: tijd voor activiteit - Reisverslag uit Waltham, Verenigde Staten van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu Inactiviteit: tijd voor activiteit - Reisverslag uit Waltham, Verenigde Staten van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu

Inactiviteit: tijd voor activiteit

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

18 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Waltham

De origineelste titel aller tijden, waarin iedereen aangekondigd wordt die mogelijk mijn blog leest, is niet meer van deze tijd. Bij deze daarom;

Beste bloglezers,

Het is alweer een tijdje geleden dat deze schrijver zijn woorden op het internet heeft geplaatst, afgezien van mailtjes naar deze of gene. Maar nu is het weer tijd om de lezer te vermaken met hopelijk weer een blijmakend aantal nieuwsfeitjes.
“Puntsgewijs (bullet points) of met volle beschrijving? ”, zat ik te denken. Uiteindelijk is het geen van beide geworden of beter gezegd een combinatie van beide, want aan bullet points zonder beschrijving hebben jullie niet veel en als ik alles tot in detail moet gaan beschrijven heb ik er niets aan, behalve dat ik de activiteit dan opnieuw mag beleven :D en dat ik uren bezig ben.
Maar nu, what’s the buzz?

- Voor degene die het nog niet wisten, heb vorig weekend New York bezocht. Hotelletje letterlijk op Times Square, wat een plezant tijdelijk onderkomen was. Starbucks van binnen gezien, wat een hele ervaring was moet ik zeggen! En verder de standaard toeristische hotspots bekeken. Voor mensen die niet weten wat er in New York te zien is en zoal te doen is: om het Vrijheidsbeeld gevaren (in een bootje), boven op the top of the rock (gebouw) geweest, 5th Avenue voor de dame onder ons en nog wat leuke dingen. In de avond moesten we ons ook vermaken dus zijn we maar naar Stand Up NY Comedy Club gegaan. Een aangenaam tentje, waar van tv (comedy central) welbekende grappenmakkers hun grappen en grollen de ruimte in slingeren. Zeker de moeite waard als je toch zo nodig een leuke avond wilt hebben. De bioscopen zien er ook leuk uit van binnen. Vooral als het honden en katten regent buiten geeft het een mooi onderdak.
Erg genoten van New York, vette stad, heel druk, maar mooie tijd gehad!!

- Op school hier gaat het ook goed, het is nog steeds leuk. Ik ga me slimmer voelen, vooral als je ziet wat voor resultaten, punten en feedback je terug krijgt. Het kost mij wel veel tijd om een goed product af te leveren voor een vak. Om bijvoorbeeld een kwaliteit essay of paper neer te zetten ben ik gewoonweg een tijdje bezig, omdat het natuurlijk in het Engels is en dat net wat moeilijker is dan in het Nederlands. Maar ik probeer er de nuchtere kijk zoals altijd tegenaan te houden. Het is namelijk een leerweg voor eenieder. Soms loopt deze steil omhoog, de andere keer met een rotgang omlaag. En dat laatst is genieten. De momenten dat je werk loont, je mooi commentaar ontvangt op een opdracht, je weer een 99 van de 100 voor Spaans in ontvangst mag nemen of wanneer je 95 van de 100 puntjes haalt voor het ‘in-hogere- sferen’ vak Interpersonal Relationships, waar je leert luisteren naar elkaar en dat soort ongein. Allemaal heel leerzaam, hoewel je daar niets leert, toch een beetje dubbel, maar wel leuk om er deel van uit te maken.

- Voor het eerst met m’n oma op skype gezeten, vul hier zelf maar in hoe dat geweest zou kunnen zijn. Ik vond het in ieder geval een hele ervaring. Hoe zij erover dacht weet ik niet, maar volgens mij had het voor haar een dusdanig ‘fun’-gehalte dat het best voor herhaling vatbaar kan zijn.

- Verder, als ik quotes mag gebruiken van m’n naamgenoot met andere achternaam, is het leven hier aan het veranderen in “same shit different day”.(S. Hoogendoorn, 13/10 11:34) Dit is vooral niet negatief bedoeld, maar het geeft mooi weer dat er ook hier een herhaling van dingen plaatsvindt. Zo is er aan de andere kant van deze aardkloot ook een sleur des levens, die ons ook deze keer weer heeft weten op te sporen. Al deze diepe gedachte doe ik op tijdens de lessen van het oer-Hollandse vak BOEKENCLUBJE. Het vak heeft origineel de benaming, Expository Writing, waarbij het vooral gaat om leuke verhaaltjes lezen van diepgewaarde mensen, die in ieder geval bij mij en vele anderen onbekend zijn, en er vervolgens 4 lessen lang over gaat praten in de les. Allemaal heel boeiend, begrijp me niet verkeerd. Heb over dingen nagedacht waar ik voorheen nooit over nadacht. Zo was er een verhaal over een hele lange kerel, net als ik, die het erg vond dat de architect van z’n flat het plafond zo laag had gemaakt waardoor hij gebukt door het leven moest gaan. Nu is dat niet van mij op toepassing, maar stel je eens voor hoe het zou moeten zijn, gebukt door het leven gaan omdat je plafond te laag is. Ik zou verhuizen!

- Oja, deze laatste paar zinnen worden toegewijd aan m’n lieve ouders en zusje, die vanaf volgende week een week zullen doorbrengen in deze prachtstad genaamd Boston. Mocht er nog ruimte zijn in de hutkoffers die jullie hier mee naartoe brengen; Stop er alstublieft een zak of twee met pepernoten in ghehe, want ik ben jaloers op Renéééé dat zij chocolade pepernoten in ontvangst heeft mogen nemen van die Spanjaard. In ieder geval, ik kijk uit naar jullie komst hier naartoe, dat de buitenwereld het mag weten, met of zonder pepernoten :D nee dat is flauw, kappen nou!

- Mochten er vragen zijn in de tussentijd, dan kan er contact opgenomen worden met Erdinç Güller hè Ricko. Vervolgens staan er wat foto’s van bv New York op facebook, de gezichten site die nergens goed voor is, en je kan altijd mailen.
Ik heb m’n blog bij deze weer nieuw leven ingeblazen.
Hopelijk blaast het leven jullie je ook tegemoet.

Klomp

  • 19 Oktober 2010 - 05:20

    Mum And Dad:

    Dat was leuk!

  • 19 Oktober 2010 - 05:56

    Jasper:

    "same shit different day", geniaal!

    Mooi verhaal Sjoerd, jullie zijn niet de enige met wazige vakken hoor ;-) ze kunnen er hier ook wat van!

    Geniet ervan!
    Jasper

    Ps, is de NBA niet weer begonnen? Mijn tip is om daar zeker naar toe te gaan, tickets vind je wel via ticketmaster.com of Ebay!

  • 19 Oktober 2010 - 06:02

    Kevin:

    Een paar maanden Amerika maakt meteen een filosoof van je!


  • 20 Oktober 2010 - 10:44

    Sonja:

    Ongelooflijke mazzelaar dat je bent!!! Leuk om je verhaal te lezen... Veel plezier met pamazus volgende week!


  • 20 Oktober 2010 - 12:07

    Ingrid Houwers:

    Hoi,hoi
    leuk om eindelijk weer eens een verhaal van je te lezen! Veel plezier met je ouders en zus volgende week!(ben ik wel jaloers op) Groetjes vanuit de achterhoek.

  • 21 Oktober 2010 - 09:57

    Rik:

    Hey Sjoerd!

    Goed te zien dat je het mooi voor elkaar hebt! Leuk dat je blogs bij houdt. En mooie foto's van New York! Veel succes en plezier.

    Gr. Rik

  • 21 Oktober 2010 - 12:05

    Irene:

    Hahahahahah Erdinc!! Die zal ik nooit vergeten :p
    Fijn dat het zo leuk is daar, al had ik dat natuurlijk al vernomen ;) Misschien moet je eens overwegen om een boek te schrijven? Of stand up comedian worden? Heb in ieder geval helemaal dubbel gelegen om je verhaal, het enige lichtpuntje vandaag op mijn saaie schooldag :p Nouja, saai.. heb wel de eer om een jubileumtijdschrift uit te brengen :) Heb weer genoeg gezeverd.. Heel veel plezier op school met al je interessante vakken en boeken enzo :p en i still miss you!! :( see you soooonn (nog uhm.. 61 dagen?). Byeeeee & much love from geldrop (nu trouwens tilburg ;))! xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 24 Oktober 2010 - 20:44

    Rick:

    Hey Sjoerd,

    Als ik Erdinç bel is ie altijd in gesprek.. :S
    Weer mooi verhaaltje, met een goeie quote :D
    Genietze!

  • 27 Oktober 2010 - 16:34

    Renééééé :

    Sjoerd, ik ben je erg dankbaar dat je - vooral de WITTE - chocoladepepernoten die je zelf in ontvangst heb mogen nemen met mij hebt willen delen

  • 03 November 2010 - 21:54

    Tantan En Fransoom:

    Nice verhaal, popy Sjoerd.
    Kei gaaf! maar ik moet wel die postzegel terug hebben, de kaart mag je houden. Ha, ha. Toe maar nou weer naar San Francisco, het enige waar ik naar toe ben geweest in mijn schooltijd is met de fiets naar Katwijk. Maar, veel plezier en geniet er van, jongen!!

    Houdoe!

  • 05 December 2010 - 15:12

    Hans Kolhorn:

    de vader van.......

    Sjoerd, je hebt een onderhoudend stuk proza op het net achter gelaten. Ik geloof vast dat je jammer gaat vinden dat dit avontuur bijna zijn einde nadert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Vond mijn oorsprong in een idyllisch dorpje genaamd Geldrop. Studerend aan Tilburg University, Bentley University(Boston,USA) en Deusto University(Bilbao,Spanja). Gezegd mag worden dat het leven ook leuke dingen met zich meebrengt.

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 15169

Voorgaande reizen:

20 Januari 2011 - 31 Mei 2011

Bilbao, Baskenland, Tapas, En Toch Ook Studeren

30 Augustus 2010 - 21 December 2010

Boston; Introductie tot Amerika

Landen bezocht: