Toewijding aan school - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu Toewijding aan school - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu

Toewijding aan school

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

07 Februari 2011 | Spanje, Bilbao

Om maar te beginnen met een ‘wist-je-dat': het is precies een week geleden dat ik een wonderschoon berichtje heb geplaatst. Toen had ik het ook al over die genie die een les om 8 uur ’s ochtends had gepland, maar op dat tijdstip had ik pas net de allereerste lesdag achter de rug. Een weekje verder, en we zijn waar we nu zijn.

Dat betekent dat dit berichtje wordt toegewijd aan school. Anders dan menig mens had gedacht, dat Sjoerd zijn leven toewijdt aan school, is het dit keer niets minder dan een blog over school. Hoe saai dit ook klinkt, schoolzaken zijn belangrijk. Vandaar deze post. (om er maar omheen te draaien)

Na een flink spetter zalmpje te hebben klaargemaakt deze avond, kan ik eens rustig terugblikken op de afgelopen anderhalve week. Na de verrukkelijke introductielessen gehad te hebben, waar je na 10 minuten weer naar huis mag, zijn de lessen langzamerhand op gang aan het komen. Een klein overzichtje van de lessen die ik volg: Logistics, Ethics, Psychology, Shakespeare, Telematics en Spaans.

Vandaag voor de eerste keer Spaans gehad. Na het maken van een placement test vorige week ben ik ingedeeld in een groep waar naar mijn gevoel het niveau iets(=veel te) te hoog ligt. Ik had namelijk niet zomaar bovenaan het blad geschreven om me maar in te delen bij het laagste niveau. Blijkbaar is het nodige goed gokken tegenwoordig een bevestiging dat iemand ook maar een klein beetje Spaans spreekt. Best grappig als je nagaat dat iedereen in die klas Spaans sprak, behalve ik, Joris en Melissa ( een Amerikaans meisje van het programma). Voordelig is natuurlijk wel dat je zo, in hoog tempo Spaans leert. Dat is nou net wat we nodig hebben.

Om maar het lijstje van achter naar voren af te werken: Telematics. Tot nu toe gaat het alleen nog over netwerken en ik denk niet dat er heel veel verandering in gaat komen. Hoewel dit het meest technische vak tot nu toe is, zie ik geen abrupte problemen ontstaan. We zullen zien welke kant het opgaat. De docent is in ieder geval enthousiast met z’n vak bezig en dat is leuk om te zien. Vooral als hij af en toe de zogenaamde, want hij noemt ze ook zo, anekdotes leven in blaast. Vol goede moed wordt er een begin gemaakt aan een goede grap, die later niets minder dan grappig blijkt, omdat hij de mensen om zich heen eraan moet herinneren dat het grappig hoort te zijn. Haha, wat is het toch met anekdotes deze dagen hè?

Macbeth, na VWO 6 dacht ik er eindelijk vanaf te zijn. Het begon al leuk, als 12 jarig knaapje mocht je Macbeth in de burgklas opvoeren na een dag hard repeteren. Dan kwam het als ik het me goed herinner als examenprogramma terug in VWO 6. En nu heb ik het verdorie weer. Het lijkt me als een vloek te achtervolgen. En dat is ook waar het verhaal over gaat. Een echte tragedie. Jajaja, die trieste Macbeth. (wel leuk om naar de passie van een docent te luisteren)

Tijd voor iets anders leuks dan maar. Psychology. Waar we na drie lessen nog steeds bezig zijn met introductie. Vooral de inleidende opdracht is erg goed gekozen (ahummm). Vertel iets over jezelf en maak er een PowerPoint presentatie van. Super.

Omdat ik de paragraafjes steeds korter zie worden, zal ik Ethics en Logistics maar bij elkaar proberen te voegen. Dus bij deze, het zegt genoeg denk ik zo.

Dan de buitenschoolse belevenissen.

Rocky Bilbao nog niet tegen het lijf gelopen. Hij blijft slecht en daarom laat ik het nog maar een keer horen aan Rick ;)

Twee Amerikanen van het programma, Nick en Dan, hadden bedacht om American football te gaan spelen hier. Er waren wel oren naar, want we zijn nu met ongeveer 35 man, over het algemeen internationale studenten, zowel mennekes als vrouwkes, die op maandag en of woensdag komen spelen (natuurlijk nooit allemaal tegelijk hè, kom nou mensen, dat kan toch nooi!). Heel leuk allemaal.
Tussendoor een keertje een balletje trappen om het leven leuk te houden. Verder is het donderdag t/m zaterdag één groot feest als je weet waar je moet zijn.
Niet te vergeten, een tripje gepland naar Barcelona. Hondsdolheid, 7,50 per nacht!! Mooie deal als je het mij vraagt.
Gisteren ook de superbowl gekeken in een bar buiten Bilbao. Gekkehuis!

Groeten,

Gek in huis

  • 08 Februari 2011 - 06:13

    Madre:

    Zo! Ik ben verslagen door zoveel woorden!
    Succes met alles!

  • 08 Februari 2011 - 09:28

    Audrey:

    Je zit weer op je plek daar dus want zo te lezen vermaak je je wel!:)

    Geniet er van en tot snel!;)

  • 09 Februari 2011 - 13:34

    Kevin:

    'Er waren wel oren naar, want we zijn nu met ongeveer 35 man, over het algemeen internationale studenten, zowel mennekes als vrouwkes, die op maandag en of woensdag komen spelen (natuurlijk nooit allemaal tegelijk hè, kom nou mensen, dat kan toch nooi!)'

    welles

    En dan gaan wij naar Berlijn! Heb trouwens al iets leuks voor volgend jaar

    Maar sowieso fijn om te lezen hoe het met je school afgaat. Ik begon al te denken, lang leve de lol! Maar goed, ik hoor alles al op msn dus heb hier niet echt meer iets toe te voegen^^

  • 09 Februari 2011 - 13:34

    Tantan :

    Sjoerd,
    Nou van die toewijding aan school spettert niet zoveel vanaf. Geef mij dat zalmpje maar! Onder aan je verslag staat 'n reclame: voor 176 euro naar Spanje, misschien kun je er ook voor terug, dan ben je van dat geMacbeth ook af. Alle gekheid op 'n stokje, ik denk, dat je het stiekum toch heel leuk vindt en zeker in Barcelona straks. Heel veel plezier! Houdoe!!!

  • 13 Februari 2011 - 20:15

    Tio Frank:

    Hola Sjoerd, soepel verhaal. Jouw visie op het vak ethiek houden we nog te goed. Van Lucia mag het ook in het Spaans.

    Groetz en veel leerplezier,
    Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Vond mijn oorsprong in een idyllisch dorpje genaamd Geldrop. Studerend aan Tilburg University, Bentley University(Boston,USA) en Deusto University(Bilbao,Spanja). Gezegd mag worden dat het leven ook leuke dingen met zich meebrengt.

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 15157

Voorgaande reizen:

20 Januari 2011 - 31 Mei 2011

Bilbao, Baskenland, Tapas, En Toch Ook Studeren

30 Augustus 2010 - 21 December 2010

Boston; Introductie tot Amerika

Landen bezocht: