Komkommerplakjes om te missen! - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu Komkommerplakjes om te missen! - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Sjoerd Klomp - WaarBenJij.nu

Komkommerplakjes om te missen!

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

31 Januari 2011 | Spanje, Bilbao

Hallo vrienden van het goede leven,

Mocht het leven eventjes niet goed zijn, beschouw de aanhef dan als “hallo goede vriend” of creëer zelf maar een toepasselijke aanhef die in het plaatje past (laat maar weten!.

Dit gezegd hebbende, kunnen we verder gaan naar de orde van de dag.

- Boodschappen: waar liggen toch die komkommers? Als er één ding is wat ik op prijs stel bij het dineren dan is het wel een machtig bakje komkommer naast het bordje. Nu was er laatst een verbazingwekkende cabaretier die begon te schelden op komkommers. Dat het alleen maar een groene wortel met water binnenin is. Voor mij betekent het heel wat meer. Een lege plek die opgevuld moet worden. Mam, ik mis het bakje met komkommerplakjes!

Oja, voor de mensen die niet geïnteresseerd zijn:

Zojuist (vandaag) mijn eerste schooldag gehad en ik denk dat het hier wel uit te houden valt. Het was natuurlijk de allereerste les, het liep een beetje stroef en het ging vooral over introducties, maar over het algemeen moet hier wel te overleven zijn.

Morgen heeft één of andere genie de eerste les om 8:00 gepland, dus dat wordt lekker vroeg opstaan.

Met op de achtergrond “the Last King of Scotland” in het Spaans nagesynchroniseerd(slecht), wil ik van de mogelijkheid gebruik maken, dit zeer beknopte blog bericht af te sluiten. Het mag gezegd worden; het was me weer een genoegen om mijn belevenissen die beschreven staan in dit bericht te herleven, te herlezen en bij buitenstaanders de ogen te doen openen. Dat zal allemaal wel meevallen, want ik heb veel meer beleefd dan hier beschreven staat. Bij het komende blog bericht zullen sommigen dan ook uitpuilende oogjes krijgen. Ook dit zal wel meevallen.

Sterkte! X

  • 31 Januari 2011 - 22:37

    Ricko:

    Hey Sjoerd,
    Keren de 'beschrijvingen' ook weer terug? :D
    Mooi allemaal.. en inmiddels Rocky Bilboa al tegen het lijf gelopen? :D Slechte grap, kweet het..
    Adiós pepinos!

  • 01 Februari 2011 - 06:04

    Madre:

    Meer nog dan zijn vader en moeder
    meer nog dan de vriendjes en wijfjes
    mist de grote reiziger op tafel
    het bakje met komkommerschijfjes

    Mijn lief, mijn lief,
    er is een alternatief:
    zoek en kijk waar hij ligt of staat:
    de Spaanse romatomaat!

    Oftewel:
    Oost west
    komkommer best.

  • 04 Februari 2011 - 15:58

    Annemieke:

    Hola Sjoerd,
    Escribes un mensaje guapo! Es fantástico leer todo eso! Vi tus fotos en Picasa, són muy chulas! Buena suerte con tus clases de inglés! Tú puedes! Diviértete y espero con interés tu próximo mensaje!

    Xx Annemieke

  • 04 Februari 2011 - 23:28

    Tante An:

    Ha, die Sjoerd,
    Heb net 'n bak komkommer op van
    heb ik jou daar + 'n schaal witlof',lekker man! Er moet 5 kilo af, was met Sinterklaas vergeten de chocolade letters in te pakken! Mooie foto's! Dat met die voetjes buiten bakboord, is heel normaal in onze familie, vraag maar aan je oma van vaders kant.
    Hou je taai en Ole Ole Ole.
    Tantan en Ome Frans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Vond mijn oorsprong in een idyllisch dorpje genaamd Geldrop. Studerend aan Tilburg University, Bentley University(Boston,USA) en Deusto University(Bilbao,Spanja). Gezegd mag worden dat het leven ook leuke dingen met zich meebrengt.

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 15169

Voorgaande reizen:

20 Januari 2011 - 31 Mei 2011

Bilbao, Baskenland, Tapas, En Toch Ook Studeren

30 Augustus 2010 - 21 December 2010

Boston; Introductie tot Amerika

Landen bezocht: